Demandes formulades pels assistents a l'acte del dia 13

QUÈ DEMANO AL PROPER GOVERN DE LA CIUTAT EN TEMES DE COHESIÓ SOCIAL I EDUCACIÓ

Tot seguit reproduïm les demandes que els assistents a l’acte de presentació del Manifest van formular.

1.     Que tenga en su mente la educación, tema principal para el progreso de un país; en este caso, una ciudad. La cohesión social y convivencia se tienen que llevar adelante, pues todos y todas tienen que tener las mismas prioridades, vengan de donde vengan.
2.     Més personal a les escoles bressol per poder oferir una educació de qualitat i donar suport més als nens amb necessitats especials.
3.       Beques menjador (amb implicació del Departament d’Ensenyament).Més participació del lleure en la vida escolar.
4.       Per uns equipaments educatius més dignes (Generalitat).
5.       Major coordinació entre Benestar i Educació. Massa pobresa infantil. Cal augmentar la inversió, tot i que ja s’ha fet, on garantir drets i oportunitats.
6.       Prioridad a la educación pública. Mantener las becas de comedor. Mantener todo lo que se ha conseguido hasta ahora: lo primero las persones, guarderías, sanidad pública para todos/as. Escuela de música: que a nadie se le ocurra tocarla.
7.       Que siga la ilusión y las mismas ganes de trabajar por l’Hospitalet.
8.       Las persones del manifiesto presentaros a las elecciones y comprobar resultados. Menos consulados y más pagar Servicios sociales, Educación y Sanidad. Quiero que me pregunten en qué quiero invertir el presupuesto. Gracias.
9.       Seguir donant suport a les actuacions que es realitzen en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, per afavorir l’èxit escolar, la igualtat d’oportunitats, la cohesió social i l’ús de la llengua catalana.
10.   Més recursos i la continuïtat dels plans i projectes esmentats.
11.   Reforç a les famílies sense recursos (alimentació, habitatge,....). Ampliar i millorar les beques menjador exigint a la Generalitat el compromís que té en aquest aspecte. Millorar el manteniment de les escoles públiques.
12.   En el camí cap a un país més lliure la nostra ciutat ha de ser un referent en la lluita contra la exclusió i a favor de la cohesió.
13.   Que doni resposta a les necessitats financeres que comporta una educació artística que no deixi fora cap infant, respectant el seu dret a rebre una formació amb tot el rigor i el respecte que mereixen tots els infants i joves. Ja sigui amb els recursos propis o amb la lluita perquè l’administració competent hi doni resposta i vinculant aquesta educació amb la riquesa cultural del municipi i eixamplant-la allà on calgui.
14.   Educació inclusiva i molta il·lusió.
15.   Dedicar diners, esforços i treball per reduir les desigualtats, discriminació positiva a favor dels que tenen menys recursos o estan marginats a la nostra ciutat.
16.   Pel programa de rescat social i suport a les famílies sense recursos. És urgent millorar la política d’habitatge i en concret fer dues coses que l’Ajuntament POT FER: NO tenir habitatges públics buits i abaixar el preu del lloguer municipal.
17.   Coordinació transversal dins del consistori pels temes d’infància, de forma global: educació, lleure, benestar social, etc .
18.   Millora de la coordinació i difusió de les activitats de la ciutat.
19.   Que no oblidi que la llengua catalana és un element de cohesió social i d’igualtat d’oportunitats.
20.   Que no se pierda el espíritu de diálogo ante la situación social tan compleja. Y sobre todo, escuchar.
21.   Tots els punts exposats al manifest són interessants,  però per a mi el punt quatre és fonamental.
22.   Continuar vetllant per una escola pública de qualitat.
23.   Iniciar processos participatius amb la ciutadania perquè la vinculin més a la ciutat. Potenciar l’oci participatiu enfront de l’oci de consum.
24.   Exigir a la Generalitat més professors per alumnes amb necessitats especials i més patis oberts.
25.   Fer més projectes de voluntariat Joves als barris.
26.   Protegir els nostres infants i joves.
27.   Trabajar para que todos seamos y nos sintamos ciudadanos, como mayor garantía de la cohesión social.
28.   Per una educació integral, on cap nen o nena sigui discriminat per qualsevol motiu.
29.   Que el proper govern continuï en la línia de donar suport, apostant i confiant en l’educació del 0-3 tant en les municipals com en les privades sense finalitat de lucre.
30.   Un compromís per tal que, continuant fent les actuals polítiques, ningú es quedi enrere o exclòs.
31.   Que es mantinguin, reprenguin i reforcin les activitats d’educació ambiental, tant als centres educatius com a les que afecten a tota la ciutadania.
32.   Prioritat compromís.
33.   Mantenir el Pla Educatiu d’Entorn.
34.   Prioritat pressupostària pels programes d’educació i cohesió social.
35.   Construcció de la llar d’infants municipal en el barri de Bellvitge que fa temps està prevista. Tot i que és més competència de la Generalitat, destinar més inversió en escoles bressol per reduir les quotes ales famílies.
36.   Cap nen o jove sense alimentació adequada.
37.   Una major proximitat a les famílies amb risc d’exclusió social, amb més i millor implicació. Garantir una educació de qualitat per a tots els infants a la ciutat, sigui quina sigui la seva situació personal.
38.   Que des de l’Ajuntament es segueixi prioritzant l’escola pública envers la privada/concertada, mantenint els ajuts als més desfavorits (beques, subvencions, etc.)
39.   Que siga apostando por una educación de calidad. La educación es el eje que lleva a la cohesión al civismo a la solidaridad y a tantas otras coses que llevan a la comprensión y convivencia de los ciudadanos, por todo ello sollocito: ¡más educación y más educación!
40.   Donar continuïtat a les polítiques per a la cohesió social, la igualtat d’oportunitats, equitat i l’èxit educatiu. Promoure la participació dels infants i joves i el seu compromís amb projectes que es vinculin a la ciutat, com a ciutadans de l’avui. Donar continuïtat al suport a la participació de les famílies.
41.   El reconocimiento, impulso, coeducación y soporte institucional del tercer sector de la ciudad aprobando medidas que permitan facilitar, ampliar y reforzar la herramienta necesaria e imprescindible para la cohesión social.
42.   Que aposti d’una manera clara pels que tenen menys recursos.
43.   Seguir treballant per unes escoles:
a.       Amb claustre de professors estables cohesionats, treballant en equip i respectant una “filosofia” educativa comuna i que a cada escola pot ser diversa i coneguda per la població.
b.      Participativa: com lloc d’aprenentatge pràctic de la democràcia.
c.       Promovent i valorant la diversitat cultural
d.      Cada cop més relacionades amb l’entorn del barri: entitats, associacions, …
e.      Avançant en l’ensenyament més personalitzat de petits grups, importància de les tutories, treball pràctic amb els alumnes, relació amb el món del treball,…
f.        Laica. Que vol dir que a totes les escoles hi hagi coneixement de diferents tradicions religioses i de conviccions, de la història i arrelament en el país, i pràctiques i coneixement i desenvolupament de la dimensió espiritual de les persones.
44.   Avançar vers la municipalització de les escoles.
45.   Exigir y apremiar a la Generalitat a pagar lo que se debe a este consistorio.
46.   M’agradaria demanar més suport a les escoles bressol, per tal d’afavorir i oferir una educació més individualitzada als infants i aconseguir una educació de qualitat.
47.   Mantenir la mateixa dinàmica dels últims anys i augmentar-la. Venen temps més difícils dels que ja hem passat i l’educació i cohesió social són la base de la ciutat.
48.   Coordinació amb plantejaments culturals i econòmics de la ciutat per la integració conceptual de ciutat.
49.   Més places d’escoles bressol.
50.   La sanidad: pública. La educación: pública y becas. La ayuda a la dependencia, que ningún niño pase hambre y las persones mayores estén bien atendidas.
51.   Més treball en xarxa Serveis socials-Educació. Més recursos psicopedagògics per les escoles públiques (sobre tot). Més sortides per reduir el fracàs escolar. Seguiment més individualitzat per orientació. Polítiques socials més creatives que no excloguin als exclosos. No guetos.
52.   Cohesió social = èxit escolar.
53.   Cap nen i nena de la ciutat sense beca menjador ni beca d’esplai.
54.   Potenciar escola pública donant suport amb manteniment de noves tecnologies i amb el personal suficient. Sense retallades.
55.   Garantir la igualtat d’oportunitats als veïns més desafavorits econòmicament. Igualtat en quant a accés a l’educació, habitatge, feina i drets bàsics.
56.   Manteniment i a ser possible increment de la inversió en educació a la ciutat. Creació d’una universitat popular.
57.   Continuació i potenciació del treball en xarxa que tants bons fruits ens ha donat.
58.    Más pisos sociales y de alquiles para todos.
59.   Si de educación se dice: me refiero al parque tan bonito que tenemos ¿cçomo se puede permitir los perros en él a eso de las 20 h en adelante estropenádolo todo? Le ruego pongan remedio, por educación.